PT Staffan

Annons

HEJ DÅ BLOGGEN

Hej på er.

Nu är det dags för mig att säga hej då och gå vidare! Jag har beslutat att lämna ”träningseliten” under kategorin träningsbloggare hos myshowroom.se

Jag har bloggat här sedan 2012 och lärt mig massor och har även myshowroom att tacka för mycket.

Men nu är det dags att vända blad och börja på en ”clean slate” med nya utmaningar och allt vad det innebär.. Jag hoppas ni är lika förväntansfulla som mig om vad framtiden har att erbjuda :)

PT Staffan

Jag kommer såklart att försätta att blogga men på en helt annat portal.

Framöver kommer ni kunna hitta mig som toppbloggare hos www.finest.se

Här hittar ni min nya blogg – Finest.se/ptstaffan

PT Staffan

Tack för allt!

– Stay Humble, Stay Focused, Stay Blessed –

-PEACE OUT-

/Staffan

Kommentera (0)

Kommentera

Annons

MELLIS INNAN TRÄNINGEN

Hej.

Sitter och laddar med proteinbröd med kalkon, ost, gurka och tomat som pålägg som sköljs ner med en naked juice  Innan det är dags för ett benpass hos Crossfit Atum

IMG_8812

IMG_8808

Tagga till för nu kör vi!

-PEACE OUT-

/Staffan

Kommentera (0)

Kommentera

Annons

SMIDER PLANER INFÖR FRAMTIDEN

Hej vänner.

Idag på förmiddagen så var jag hos Sportamore och smidde planer inför framtiden. Jag kan inte avsölja om riktigt vad ännu. Ni får se lite längre fram helt enkelt :)

IMG_8721pT

Just nu sitter jag på kontoret och laddar med en celsius med smaken cola. Har bröst, triceps och mage på schemat. Jag har under en längre period nu lagt fokus på bänkpressen för att försöka förbättre min teknik. Så att rörelsebanan blir så kort som möjligt, Vilket i sin tur leder till att man kan lyfta tyngre med bättre teknik och framförallt att explosiviteten blir bättre. Teknik och tajming är A & O i bänkpress!

IMG_8727IMG_8719

-PEACE OUT-

/Staffan

 

Kommentera (0)

Kommentera

Annons

FÖRSTA UTOMHUS INTERVALLERNA

Hej.

Idag sprang jag mina första utomhus intervaller för i år. Superhärligt! Har verkligen längtat efter dessa härliga, hemska, fantastika, jobbiga, underbara, förjävliga, helt underbara intervaller :)

IMG_8709IMG_8670

När jag sprang mina intervaller idag så hade jag på mig en träningsmask (HögHöjdsMask) som simulerar effekten av höghöjdsträning och gör din träning tuffare och mer effektiv. Masken kan användas oavsett hur vältränad du är. Masken använder ett smart system som tvingar dig att andas djupare och ger dig ökad syre-effektivitet. Masken ökar även din anaeroba tröskel och du kan minska träningstiden samtidigt som du får bättre resultat.

IMG_8676

IMG_8687

Genom att träna upp dina lungor och skapa andningsmotstånd stärks även din diafragma. När lungorna får jobba på det här sättet så ökar ytan och elasticiteten i dina alveoler och mer syre kan transporteras via de röda blodcellerna. Detta gör att din uthållighet och förmåga att prestera ökar. Höghöjdsmasken gör på detta sätt din träning mera effektiv.

Länk till hemsidan – www.höghöjdsmask.se

-PEACE OUT-

/Staffan

Kommentera (0)

Kommentera

Annons

SOPPA MOT HALSEN

Hej bloggen.

Som ni vet har jag inte varit helt frisk i veckan, ont i halsen mm. Så häromdagen lagade jag en varm och god soppa, gör extra gott mot halsen plus att det ger lite mysstämning hemma när det är kallt ute och man inte känner sig helt hundra..

IMG_8445IMG_8446

Här kommer receptet på min hemmagjorda soppa, Jag har valt att döpa den till Grönsoppa ala PT Staffan. Tillagade den på ingredienser vi hade hemma, och gick på känsla. Så har inga exakta mått år er. Så detta är på ett ungefär så ni vet :)

Grönsoppa ala PT Staffan

recept 2-4 pers

250 g broccoli

 200 g Grönkål

 125 Bladspeneat

 1 st Grönsaksbuljong

Riven Ingefära

1/2 färsk chili

2 Avocado

Pressad citronsaft

IMG_8439

Till soppan så valde jag att servera vitlöksbröd i ugn för att lyxa till det. NEJ MAN BLIR INTE TJOCK AV ATT ÄTA VIIT BRÖD!

Om man äter lagom mycket! Det är precis som med all annan mat. Bröd innehåller kolhydrater som ger energi. Kroppen får även energi från fett och protein i mat. Vi gör av med energin genom att röra på oss. Håller man en jämn balans mellan intag (mat) och uttag (motion) så håller man vikten.

Vill du veta mer om hur just din kropp fungerar och vad du kanske borde undvika(eller inte) för att maximera dina resultat?

Maila till ptstaffan@gmail.com för mera info.

-PEACE OUT-

/Staffan

Kommentera (0)

Kommentera

stats